Fjärde Semesterveckan!

Ja nu är det sista veckan av min semester!
Det känns lite vemodigt,
men man vänjer sig snart att jobba,
Bara värmen blir normal så! :)


Måndag den 5 Juli!

Fick paket från Ellos idag med dessa saker : Vita Kuddfodral & Lampa.






På kvällen var jag, Dennis och Scooby ute och de lekte med varandra!

     





    




   

Tog inga bilder på tisdagen och Onsdagen!


Torsdagen den 8 Juli

Var ute och fotade lite !




     





     





   




 Nisse



Fick min nya Drömfångare idag! :)



Fredagen den 9 Juli.

Katterna är med mig nästan överallt! :)



    



Var ner och handlade i Märsta + att jag hämtade ut ett paket på Biblioteket!
Det var en ny parfym Innocent Rock!
Den är lite tyngre än min Angel innocent,
så den får jag nog ha i höst/ vinter! :)



Sen fick jag ett tokryck och bakade Muffins.
Kladdkakemuffins med White chocolate frosting
Väldigt goda, men lägg inte på för mycket frosting,
för då blir det alldeles för sött!



Chokladmuffins (kladdkakemuffins)
6 stycken Stora Muffins

                                     100 g   margarin                                     
2  ägg
2,5 dl   strösocker
1,5 tsk vaniljsocker
  1 kryddmått salt
4 msk  kakao
2 dl      vetemjöl
0,5 tsk  bakpulver


Ställ muffinsformar i en långpanna eller en plåt.
Smält matfettet och låt det svalna.
Vispa ägg och socker pösigt.
Tillsätt de övriga ingredienserna.
 Blanda till sist i matfettet.
Fördela smeten i formarna.
Fyll de inte till mer än max 3/4.
Grädda mitt i ugnen i 200 grader ca 10 min.



White chocolate frosting

Gott att ha på chokladmuffinsen:-)


150 g   smör
75 g     vitchoklad
150 g   naturell färskost
4 dl      florsocker


Smält chokladen över ett vattenbad eller i micron.
När allt har smällt, ställ undan det och låt svalna.
Ställ smöret i rumstemperatur så det blir lite mjukt.
 Vispa smöret tills det blir mjukt och krämigt i konsistens.
Tillsätt den smälta chokladen, färskosten och florsockret.
Se till att allt blandas ordentligt.
Sprittsa på muffinsen/cupcakes.



Lördagen 10 Juli.
Gör lite nytta idag, rensar i en garderob!:)

Innan:




Efter:



Annars blir det mest att man sitter och dricker mycket kolsyrat vatten! :)




Söndagen den 11 Juli.

Idag har pappa varit här uppe och fixat mina fönster.
De ska kittas om , sätta på nya tätningslister och målas om!
Han ska fortsätta i morgon.
Det går inte att hålla på när solen gassar på! :(



Mina Avokado kärnor har satt fart i värmen,
först kom det bara upp en, men nu är 2 till på G! :)



En helt utslagen liten Nisse! ;-)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback